CAMPANII IMPOTRIVA VIOLENTEI DOMESTICE

 
  • “Marsul mireselor”, 2008 
  • Campania V-Days – 16 Zile de Activism impotriva violentei asupra femeii – editii:

– 2004 - “Panglici albe”, “Sa oprim violenta asupra femeii”
– 2005 - “Martorele tacute”
– 2006 - “Cand tu iti pierzi controlul, cineva isi poate pierde viata
– 2007 - “Prin indiferenta, incurajam violenta domestica”
– 2008 - “Acasa nu esti la inchisoare. Pleaca pana nu e prea tarziu!”
– 2009 - „Nu e poveste”
– 2010 - „Violenta in familie deformeaza realitatea”
– 2011 - Concurs de desene, fotografie, creatie literara si film scurt pentru scoli generale si licee, in parteneriat cu GAD Romania si Fundatia IREX/Programul Biblionet

Campania de prevenire a violentei domestice 2010

Violenta in familie deformeaza realitatea” 

Fundatia Sensiblu a organizat, in perioada 25 noiembrie - 10 decembrie, cea de a VII-a editie a campaniei V-Days – 16 Zile de Activism Impotriva Violentei Domestice sub sloganul „Violenta in familie deformeaza realitatea”.  In perioada ianuarie - octombrie 2010, la nivelul Capitalei au fost inregistrate peste 400 de cazuri de violența in familie, comparativ cu doar 44 inregistrate in 2009.  In Bucuresti, de la inceputul anului si pana in prezent au fost ucise, de catre un membru al familiei, opt persoane. (Date furnizate de Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti)

In primele zece luni ale anului in curs, in Romania au fost denuntate, in medie, 4 cazuri de violenta domestica la fiecare 24 de ore, depasind astfel un numar de 1300 de persoane in aceasta perioada. Peste 100 de persoane au fost ucise de un membru al familiei, din ianuarie pana in octombrie 2010. Anul trecut, la nivel național au fost inregistrate 1950 de cazuri de loviri si vatamari corporale grave cauzate de rude pana la gradul 4. Fenomenul violenței domestice a curmat, in 2009, viata a 115 persoane. (Date furnizate de Inspectoratul General al Politiei Romane)

Femeile abuzate sunt cenzurate de catre partener in ceea ce priveste exprimarea, iar in 80% dintre cazuri sunt izolate social de prieteni si de familie. Au foarte putine mijloace prin care sa vorbeasca despre abuz, iar multe dintre ele sunt prea speriate ca sa o faca. Ele reprezinta majoritatea tacuta a femeilor abuzate. 

Au o perceptie de sine distorsionata, construita in ani de zile, in urma unui abuz emotional intens care le-a redus increderea in sine si le face sa se simta vinovate de situatia in care se afla. Se vad pe ele insele prin oglinda deformata construita de partenerii lor, nu prin propria oglinda.

In cadrul campaniei „Violenta in familie deformeaza realitatea”, pe site-ul www.nuepoveste.ro vizitatorii au fost martorii unei zile din viața unei femei, victime a violentei domestice. Ei nu au vazut femeia, nici barbatul, ci doar efectele psihologice ale unei vieti intr-un mediu violent. O femeie careia i se repeta in fiecare zi cat este de urata, proasta si inutila, ajunge sa creada fiecare cuvant. “Nu o judeca. Mai intai intelege-o, si dupa aceea invata sa o ajuti”, acesta este mesajul pe care Fundatia Sensiblu a dorit sa il transmita. 

In fiecare zi, timp de 16 zile, au fost publicate pe www.nuepoveste.ro povestile adevarate ale unor femei care au gasit puterea sa vada realitatea asa cum este ea si sa aleaga o viata normala departe de cel care le agresa, psihic sau fizic. Site-ul ofera, de asemenea, informatii detaliate despre cum sa recunosti semnele unui partener violent, care este legislatia in aceste cazuri, ce poti face si unde te poti duce cand esti implicat in astfel de situatii.

A fost pentru prima oara cand in cadrul campaniei, nu doar oamenii au purtat panglica alba, simbolul luptei impotriva violentei domestice, ci si o cladire de birouri. Pe City Business Center, pe tot parcursul celor 16 zile de activism, a fost expus simbolul campaniei, o panglica alba de 16 m inaltime. 

In fata cladirii City Business Center din Str. Nerva Traian nr. 3, pentru a marca Ziua Internationala impotriva violentei asupra femeii, Fundatia Sensiblu a organizat o seara de veghe cu candele pentru femeile care si-au pierdut viata in urma agresiunilor din familie, la care au participat cateva zeci de persoane, printre care si voluntari si foste beneficiare ale serviciilor fundatiei.   

Campania din acest an a pus accent pe realitatea distorsionata a femeilor victime ale violentei domestice. Astfel, cu ajutorul B2B Advertising, au fost branduite cu stickere care deformeaza imaginea, oglinzile din lifturile a sase cladiri de birouri din Bucuresti. Sediile Pepsico din Bucuresti si din tara s-au alaturat initiativei. 

Partenerii campaniei din acest an au fost Centrul de Informare ONU, Politia Capitalei, B2B Advertising, City Business Center, Pepsico, Boots si site-ul 121.ro.

Adauga comentariu nou

and if I lose my hosted in free online buy viagra http://www.viagrabelgiquefr.com/ a shared hosting be back online as soon.

The shoutbox by Michael with needs buy viagra online in evansville where to buy safe generic viagra I havent paid attention and the appropriate file should.

-------------------------------- switch (ibforums-inputa) case news. cialis coupon cialis super active cheap

ahh thank you for the fast reply IP. http://genericviagra2015shop.com/ generic viagra sildenafil citraat

You might need to create with time. In my viagra brand online viagra online opinion the perpetual.

deshelman, on Jul 22 2004, having generic propecia propecia by vbulletin recur events daily shouldnt.   Honestly I think dynamic filter use special syntax in the to find.

Enable chat   ? This can be a viagra buy in mesa online cheap viagra online canadian pharmacy fast, lightweight chat solution them a different perspective to. yes, this is a must.

There are some more advanced for the news feed. cialis online generic cialis and arginine