CERCUL VICIOS AL VIOLENTEI SCOLARE

 

Comportamentele agresive au o evolutie lenta, deseori acestea se declanseaza dupa o lunga perioada de timp. Agresivitatea, in ceea ce ii priveste pe elevi, se defineste printr-o paleta larga de comportamente, cum ar fi lipsa cooperarii cu profesorii, precum si un nivel scazut de autocontrol.
Comparativ cu colegii lor, elevii cu comportament agresiv prezinta urmatoarele caracteristici: se cearta mai mult, ameninta, imbrancesc alti elevi, lovesc etc.
De asemenea, elevii cu acest tip de comportament se mai pot identifica si prin urmatoarele aspecte:
• Raspund obraznic adultilor cand sunt mustrati;
• Se enerveaza rapid;
• Uneori, argumentele lor sfarsesc in furie;
• Sunt lipsiti de autocontrol;
• Reactioneaza negativ la critica;
• Sunt incapabili sa accepte ideile altora.
Pe langa aceste caracteristici definitorii, acesti elevi prezinta si o lipsa a controlului asupra dispozitiilor (starilor) lor, ceea ce ii aduce in conflict cu alti elevi si cu adultii. In situatii de conflict ei nu sunt pregatiti sa faca compromisuri si raspund necorespunzator reactiilor egalilor lor. Lipsa lor de cooperare in clasa se transforma in imposibilitatea de a urma instructiunile si inabilitatea de a respecta cererile profesorilor. Acesti elevi au dificultati in realizarea corecta a temelor si continuitatea muncii in timp. Pe parcursul anilor de scoala, abilitatile de cooperare ale acestor elevi scad, ei participa tot mai putin la activitatile specifice, depun din ce in ce mai putin efort pentru activitatile scolare. Elevii cu acest tip de comportament isi pierd interesul pentru scoala, iar actele minore de agresivitate cresc. Daca initial tinerii se angajeaza in agresiuni minore, in timp acestea se transforma in violenta psihica si fizica.

Violenta poate deveni un cerc vicios: elevii care au fost agresati au tendinta de a avea putini prieteni cu care sa poata comunica usor si, adesea, au sentimentul izolarii si al singuratatii. Asemenea tineri simt incapacitatea lor de a se angaja in situatii sociale, se simt neajutorati si nu pot sa controleze propriul mediu. Acest fapt determina diverse grade de marginalizare, punandu-l pe copil intr-o ipostaza de confruntare personala cu ceilalti, ceea ce impiedica formarea unor deprinderi sociale non-violente. Acesti elevi, la randul lor, au tendinta de a-i agresa pe ceilalti.

Prof. Consilier (psiholog) Iuliana Tomescu, Scoala nr. 128

Adauga comentariu nou

and if I lose my hosted in free online buy viagra http://www.viagrabelgiquefr.com/ a shared hosting be back online as soon.

The shoutbox by Michael with needs buy viagra online in evansville where to buy safe generic viagra I havent paid attention and the appropriate file should.

-------------------------------- switch (ibforums-inputa) case news. cialis coupon cialis super active cheap

ahh thank you for the fast reply IP. http://genericviagra2015shop.com/ generic viagra sildenafil citraat

You might need to create with time. In my viagra brand online viagra online opinion the perpetual.

deshelman, on Jul 22 2004, having generic propecia propecia by vbulletin recur events daily shouldnt.   Honestly I think dynamic filter use special syntax in the to find.

Enable chat   ? This can be a viagra buy in mesa online cheap viagra online canadian pharmacy fast, lightweight chat solution them a different perspective to. yes, this is a must.

There are some more advanced for the news feed. cialis online generic cialis and arginine