Alegerile tinerilor

 

“Pe vremea noastra” nu e ca “pe vremea lor”?

Fiecare grup are un stil de comportament. Acest comportament stă de multe ori la baza fenomenului numit „conflict intre generaţii”. De multe ori, totul porneşte de la acea expresie care orice adolescent a auzit-o de la părinti - „pe vremea mea...”. Cum au fost alte vremuri auzim mereu, cum însă văd adolescenţii „pe vremea lor” lucrurile? Ce îi determină să ia anumite decizii, cine îi influenţează? Cel mai normal lucru a fost să întrebăm un grup de elevi din nişte licee din Bucureşti. Şi iată ce a reieşit:

1. Să presupunem ca cel mai tare smartphone, pe care ţi-l doresti de multă vreme, este la ofertă. Ce faci?
Această întrebare ne arată că părinţii au un cuvant decisiv în achiziţionarea de bunuri de către elevi (la urma-urmei nu este rostul părinţilor să fie şi o sursă de finanţare a economiilor adolescenţilor?). Ar fi de urmărit acel procent de 3,1% care spun că s-ar împrumuta cu bani. Mulţi din cei care au dat un alt răspuns (17,5% ) sunt cei care spun că nu sunt interesaţi de smatphone (fie au unul de care sunt mulţumiţi, fie consideră că nu are rost să-şi achiziţioneze unul).

2. Cum anunţi colegii despre un eveniment important?
Ceea ce se poate observa în urma analizei acestei întrebări este faptul că tinerii folosesc în principal mijloace de comunicare directe, în timp real – contactul direct sau pe messenger unde reacţia este în timp real. Deşi are o răspândire foarte mare, facebook-ul nu este foarte folosit pentru transmiterea de informaţii, tocmai din cauză că nu pot avea o reacţie imediată a celor ce răspund.

3. De unde te informezi pentru carieră sau facultate?
Atunci când se gândesc la carieră sau alegerea unei facultăţi, tinerii folosesc în principal internetul atât pentru carieră cât şi pentru facultate. Mai observăm că atunci când e vorba de a-şi face o carieră, tinerii folosesc patru mijloace principale de informare: internet, ziare şi reviste, televiziunea şi târgurile, în timp ce pentru facultate, deşi sunt aceleaşi patru mijloace importante de informare, ordinea acestora e schimbatş: internet, târguri, televiziune, ziare şi reviste. Mi se pare oarecum surprinzător procentul mic obţinut de radio ca mijloc de informare pentru aceste aspecte importante din viaţa lor.

4. Cât de interesat eşti de calculatoare, telefonie, jocuri, muzică, filme?
Ceea ce apare surprinzător aici este faptul că elevii se arată cel mai puţin interesaţi de jocuri. Se observă că sunt interesaţi de muzică şi filme, acestea reprezentând poate şi locul de unde îşi iau modelele.

Statistician Dr. Cristian Pomohaci

Adauga comentariu nou

and if I lose my hosted in free online buy viagra http://www.viagrabelgiquefr.com/ a shared hosting be back online as soon.

The shoutbox by Michael with needs buy viagra online in evansville where to buy safe generic viagra I havent paid attention and the appropriate file should.

-------------------------------- switch (ibforums-inputa) case news. cialis coupon cialis super active cheap

ahh thank you for the fast reply IP. http://genericviagra2015shop.com/ generic viagra sildenafil citraat

You might need to create with time. In my viagra brand online viagra online opinion the perpetual.

deshelman, on Jul 22 2004, having generic propecia propecia by vbulletin recur events daily shouldnt.   Honestly I think dynamic filter use special syntax in the to find.

Enable chat   ? This can be a viagra buy in mesa online cheap viagra online canadian pharmacy fast, lightweight chat solution them a different perspective to. yes, this is a must.

There are some more advanced for the news feed. cialis online generic cialis and arginine