UNDE-I LEGE, NU-I TOCMEALA !

 

De curand, magistratii si cadrele didactice s-au intalnit in inima Bucurestiului pentru a discuta despre necesitatea introducerii Educatiei Juridice in curriculum scolar.
Intalnirea a fost facilitata de Centrul Roman de Politici Europene, in cadrul unui proiect finantat de Norvegia.
Domnul judecator Cristi Danilet, din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, a prezentat statistica, pe 2014, a infractiunilor comise de minori si ajunse in instanta. In anul de referinta au fost 4288 de dosare cu minori inculpati si 2379 dosare cu minori victime; majoritatea faptelor comise de minori au fost furturile (564), talhariile (415) si lovirile (150). Au fost 76 de violuri si 65 de acte sexuale cu minori.
Concluzia prezentarii a fost aceea ca este necesara o actiune comuna pentru prevenirea timpurie a comportamentelor delincvente, o propunere in acest sens fiind responsabilizarea tinerilor in respect fata de lege si fata de ceilalti.
Faptul ca politicile publice ar trebui sa fie preponderent pozitive a fost parerea unanima a participantilor. Discutiile s-au purtat asupra:
•Grupului-tinta ce ar trebui sa faca parte din proiect;
•Tipului de informatii care ar trebui transmise copiilor;
•Modului de transmitere a acestor informatii;
•Competentelor si abilitatilor pe care proiectul ar trebui sa le dezvolte copiilor;
•Modalitatii de transmitere a informatiilor: permanent si continuu, prin curriculum scolar sau informal, in cadrul unor activitati extracurriculare sau prin organizarea unor actiuni dedicate, gen „Scoala Preventiva de Vara” (o astfel de scoala a fost infiintata de Politia Capitalei in vara anului 2014 si a fost continuata in vacanta din 2015).
•Specialistilor care vor transmite informatia: politisti, juristi sau cadre didactice, profesori de educatie civica sau care predau orice alta materie.
Specialistii in educatie au aratat ca informatia poate fi transmisa: curricular, extracurricular sau transcuricular.
Referindu-ne la aceasta ultima varianta, ea ar putea avea unele avantaje: cadrele didactice isi predau propria materie, fara a fi nevoiti sa-si insuseasca cunostinte tehnice total noi, pe care nu le stapanesc corespunzator (cum sunt termenii juridici), educatia poate fi realizata continuu intr-o comunicare de 360 de grade, la toate materiile de curs, nu sunt cheltuite fonduri suplimentare pentru angajarea unor specialisti noi si nici nu se incarca programa scolara cu ore suplimentare.
O astfel de metoda o experimenteaza, in acest an, Serviciul de Analiza si Prevenire a Criminalitatii din cadrul Politiei Capitalei care, impreuna cu cadrele didactice de la Colegiul Tehnic Energetic, vor elabora o brosura cuprinzand zece teme despre violenta care se pot preda transcurricular, in timpul orelor de curs, la: matematica, istorie, fizica, chimie, limbi straine si chiar la sport. Scopul acestor teme este sensibilizarea tinerilor liceeni si producerea unei transformari in plan atitudinal si comportamental cu privire la alegerea unor variante violente/nonviolente de rezolvare a conflictelor, cu accent pe efectele pe care aceste violente le pot avea asupra organismului uman.
O serie de alte idei, care au rezultat in cadrul intalnirii si care merita a fi aduse in fata publicului, constau in faptul ca, in abordarea unei astfel de teme, trebuie sa primeze perspectiva educationala si nu cea juridica; consultarea cu copiii, pentru a le afla nevoile si dorintele, de asemenea este importanta; nu in ultimul rand, daca se va constata ca exista o imagine preconceputa in randul tinerilor („cine are bani scapa, nu conteaza legea”), va trebui facuta initial o destructurare a imaginii preconcepute si abia ulterior cladit ceva nou. Predarea - spun specialistii – ar trebui sa fie interactiva, prin studii de caz si jocuri de rol, care sa descopere si sa educe inteligenta emotionala si cea sociala a copiilor.
Alte intrebari, care au meritat a fi notate, s-au referit la varsta la care trebuie inceputa educatia juridica (noi am inceput-o din gradinite, sub forma unor filmulete de desene animate cu invataturi), precum si daca introducerea notiunilor de educatie juridica reprezinta o nevoie a copilului sau o nevoie a sistemului?
Din perspectiva Politiei Capitalei, proiectul de educatie juridica „Unde-i lege, nu-i tocmeala”, demarat in 2008, este unul de succes. Numai in anul scolar 2014-2015, in acest proiect s-au desfasurat 576 de activitati, cu 16.452 beneficiari elevi si 892 beneficiari profesori. Anul scolar 2014-2015 a fost cel mai linistit an scolar din ultimii cinci ani, din punct de vedere al gravitatii incidentelor produse in unitatile de invatamant din Capitala.

GRATIELA VADUVA

Adauga comentariu nou

and if I lose my hosted in free online buy viagra http://www.viagrabelgiquefr.com/ a shared hosting be back online as soon.

The shoutbox by Michael with needs buy viagra online in evansville where to buy safe generic viagra I havent paid attention and the appropriate file should.

-------------------------------- switch (ibforums-inputa) case news. cialis coupon cialis super active cheap

ahh thank you for the fast reply IP. http://genericviagra2015shop.com/ generic viagra sildenafil citraat

You might need to create with time. In my viagra brand online viagra online opinion the perpetual.

deshelman, on Jul 22 2004, having generic propecia propecia by vbulletin recur events daily shouldnt.   Honestly I think dynamic filter use special syntax in the to find.

Enable chat   ? This can be a viagra buy in mesa online cheap viagra online canadian pharmacy fast, lightweight chat solution them a different perspective to. yes, this is a must.

There are some more advanced for the news feed. cialis online generic cialis and arginine